-
Yen kepengin nglungguhi pangkat kang
dhuwur luwih prayoga yen dikawiti saka kalungguhane kang endhek dewe.
Kawit klawan mengkono ing tembe siro ora disepeleake dening bawahanmu,
lan kang utama yaiku sira nuli bisa nglungguhi ing kawicaksanan, adoh
saka watak deksura, ananing mung sarwo kebak tepa selira.
-
Aja ndarbeni pepenginan dadi wong kang
luwih kang ngandhut idham-idhaman supaya sarembuge diendel wong akeh.
Luwih prayoga tansah njaga bae marang rembukira kanthi becik, petitis
lan maedahi. Karo maneh tindak-tanduk kang ngresepake, luwih-luwih kang
bisa aweh paedah marang wong liya iku ajine ngungkuli sakehing pitutur
kang ndakik-ndakik nanging kang durung kebukten ananing panindak. Mula
kuwi tansah udinen amrih wetuning rembug tansah keplok lumah kurep karo
tindake.
-
Aja gething marang apa kang kok duweni.
Aja nyawang remeh marang apa kang kok duweni. Aja wedi yen sing mbok
duweni bakal nggawa susahmu. Sing mbok duweni mujudake marganing marang
kahanan kang apik.
-
Prawiraning wong prawira iku ora kaya
wong kang bisa ngasorake hawa nafsune awit hawa nafsu iku kang dadi
sumber sakabehing memala, bisa ngrusak jagad yen kapinujan kesinungan
panguwasa sarta bisa nuwuhake kasengsarane urip semangsa kelangan
prikamanungsane.
-
Kaprawiran lan kapitayan dhiri mono
pancen wigati. Pindhane prajurit kang maju perang iku, senajan senjatane
mbrabat lan pepak, yen tanpa nduweni kaprawiran lan kapitayan dhiri
genah ora bakal bisa ngempakake gamane kanthi tumama. Semono uga ing
setengahe bebrayan. Yen wong ora kadunungan watak prawira lan pitaya
marang dhiri pribadi satemah kepinteran kang diduweni ora bakal bisa
dipigunakake klawan samesthine. Bisane mung nunak-nunuk ora beda karo
tumindake wong calaina kang njaluk dituntun pitulunge liyan.
-
Wong pinter kang ora kekanthenan ing
kautaman iku ora beda karo wong wuta nggawa obor ing wayah wengi.
Madhangi wong liya nanging dhweke lakune kesasar-sasar. Kapinteran kang
mangkene iki kang dicakake ing madyaning bebrayan bakal nuwuhake
kapitunan, pikolehe malah mung wujud kasangsaran lan karusakan.
-
Sing nyebabake wong ngrasa tansah ora
cukup yaiku amarga dheweke nggunakake pathokan barang-barang lan kahanan
iku tansah owah gingsir miturut sebab lan kedadeyan, mula wong bakal
ngrasa tansah kurang.
-
Sapa bae kang rumangsa dadi pemimpin,
mbudidoyoa amri sakabehing pangucap lan tandang grayangmu tansah bisoa
jumbuh nyawiji. Jumbuhing pangucap lan tandang iku perlu, jalaran
kedhale lisanmu kang wus kadhung kawetu kudu bisa digugu, kang jangkahmu
kang wus kadhung lumaku kudu bisa ditiru. Yen ora mengkono jeneh kaya
wong wuta kang nggawa obor.
-
Aja tansah kepengin diemong, nanging
kepara bisoa dadi pamong menawa kowe kepingin tansah bisa gawe reseping
pasrawungan. Lire kabeh mitaramu gawenen seneng atine, sarana aweh
pitulungan lan bantuan sak kuwasamu yen ana sing nandhang
reribet.Wondene yen ora kuwagang, aran wis prayoga yen kowe ora gawe
seriking liyan.
-
Wong kang tansah nduwe watak njaluk
diemong dening kabeh kanca tetepungane iku, adate sak ucap tindake
tansah njaluk dibenerake. Yen ana wong liya kang cengkah karo panemune,
gedhene ngluputake, mesti disatroni. Wong kang tansah njaluk benere
dhewe iku karan durung dewasa, ora beda karo bocah cilik. Aran utama yen
sira tansah bisa ngemong sakabehing mitra karuhmu.
-
Panandhang kaya dene kegagalan, bisa
dadi anugerah utawa musibah. Yen panandhang ditampa kanggo sawijining
kekuatan tanpa rasa gething lan nesu, mula panandhang bisa dadi anugerah
kang gedhe.
-
Sakabehing gegayuhan lan pakaryan
mesthi bisa kasembadan yen ditangani kanthi anteping tekad. Dene tekad
mono ngemu telung perkara, yaiku anteping ati, lan kencenge pikir sing
laras karo bobote kekuatan.
-
Aja ngaya lan keladuk anggonmu nenumpuk
bandha lan kasugihan. Kawruhana menawa bandha lan kasugihan mono
pindhane banyu segara, yen diombe ora njalari mari ngelak. Saya akeh
anggone ngombe, kepara saya wuwuh ngelake. Yen diuja terus bakal
nekakake bilahi.
-
Yen sira dipasrahi kuwajiban dening
wong liya, tindakna kanthi tememen kaya pangarep arep yen kowe masrahi
kewajiban marang wong liya. Semono ugo yen sira lumuh dilarani atimu,
mesthine kowe dhewe ya kudu lumuh natoni atining liyan. Kabeh iku
dhasare ora ana liya ya mung kudu bisa tepa selira.
-
Aja sok nyenyamah luputing liyan, luwih
becik tuduhna kaluputane kang malah bisa ngrumaketake rasa paseduluran.
Ewa semono aja nganti kowe kesusu mbecikake kaluputane liyan yen awakmu
dhewe rumangsa sawijining wong kang wis ngerti marang jejering
manungsa, manungsa kang utama.
0 komentar:
Post a Comment